Fetbye åt fysiken

Idag hände det. Vi fick tillbaka resultaten i fysik B nationella.
- Det gick inte så bra som jag förväntat mig, sa Jac till eleverna i klass NU3 och log.
Tårtan hade tydligen smakat bra.
Sen lade han upp statistikpappret över klassen på overheaden. 9 pers av 31 hade fått IG. Dvs ca en tredjedel. Två eller tre hade lyckats nå toppen och sno åt sig det där MVG:t. Jag var inte en av dem. Jag var inte heller en av de som fått IG. Jag hade preciiiiis klarat VG-gränsen. Helt fel var det väl inte, även om det kunde gått bättre. Men som Jac sa ska det räknas som ett vanligt kursprov, så då borde jag både praktiskt och teoretiskt få ett MVG i slutbetyg på kursen.
Vi gick igenom uppgifterna. När vi kom till den som handlade om en person som krockade med sin bil i ett träd, hade jag på mitt provpapper skrivit "Antag att bilen väger 1,5 ton". Jac hade kommenterat "Lite tungt för en person." Och i just det ögonblicket som jag såg det och började apgarva började han gå igenom uppgiften och berättade att det mesta en person vägt är 500 kg och att det var i USA för att han åt så mycket hamburgare och pommes frites och chips och cola hela tiden och nej det där har vi aldrig hört förr och blablabla. Sen sa han att någon hade antagit att personen vägde 1500 kg och att det inte går för då skulle man vara död för längesen. Uppenbart missförstånd, men gissa vem som kände sig träffad? Hur kan man se så fel på bokstäverna att bil ser ut att bli person?

Efter fysiken tänkte jag att jag borde ju faktiskt äta en lussebulle i år innan jag beger mig ut i världen. Är det inte typiskt att de var slut både på Hemköp och ICA och att de får in imorgon? Jag gick hem och åt pepparkakor i stället. Det satt inte lika bra i magen som en gul liten katt skulle gjort. Pepparkakorna blev sällskap till matteplugget - vi har matte E nationella imorgon...

För att bli kvitt stressen och ångesten över skolan och massa annat åkte jag och kutade en halvtimme på bandet och därefter blev det bodypump. Nu ska jag träna ända till på torsdag och sedan bär det äntligen av på fredag morgon vid halv sex. Det är då taxin kommer.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0