Wave goodbye, wish me well

Jag har alltid hållit väldigt hårt på det här med traditioner.
I år bröt jag en av dem och snart kommer jag att bryta en eller två till.
Varje år brukar jag slaviskt följa julkalendern, oavsett hur dålig den är. Jag kan tänka ååhhh nej nu måste jag se julkalendern igen, det blir ett tvång. Bara för att det är en tradition. Bara för att jag så länge jag kan minnas bänkat mig framför tv:n varje år. De senaste åren har dock varit en besvikelse. De uppfyller inte den standard som Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm har. I år har jag inte sett ett enda avsnitt. Jag vet inte ens vad den handlar om. Egentligen är det väl mer ett bevis på att jag börjar växa upp. Jag står inte helt och hållet kvar med ena foten i barndomen. Det är nu det är dags för mig att bli sådär självständig och börja betala räkningar själv. Att sluta fly och deala med problem på egen hand.
Nästa tradition jag ska bryta är julfirandet. Inga klappar i år. Ingen gran. Vi har inte ens tagit fram en adventsljusstake här hemma, och det är andra advent idag. Ingen traditionsenlig jul med snö hemma i kalla Sverige. Det blir i stället närmare tre veckor i Sri Lanka. Närmare tre veckor i Sri Lanka med så mycket sol och värme att jag kommer glömma att julen ens finns. Jag har inte ens sett en lussebulle i år. Vad är tomten för något?
Och den tredje traditionen att bryta blir nyåret. I alla år har vår familj välkomnat det nya året tillsammans med två andra familjer som står oss himla nära. Barnen är väl mer som syskon än kompisar vad jag anser. Med andra ord har vi firat med "släkten." I år blir det på stranden med fyrverkerier och bara ben.
Det kommer bli så himla bra.
Om 12 dagar åker vi, och jag har inte ens börjat tänka på vad jag ska ta med mig. Jo, en massa klänningar och solskydd.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0