Bespara oss från alkisdräggen

Det är ofredande att se slitna kvinnor och män vingla fram på vägarna. Det är äckligt.
Idag när jag gick hem från tåget såg jag ett par, 45+ och alldeles dyngraka. Han försökte hjälpa henne med väskan, vinglade till, tog tag i henne som stöd, hon vinglade till osv osv. Jag gav dem hatblicken. Var nära på att filma. De kommer hit från sitt lilla kyffe och förstör omgivningen. Jag menar, jag tycker det är fint här ute, men folk som dessa får mig att ändra min bild av miljön. Det drar ned poängen så oerhört. Inte nog med att de hänger här nedanför, de har också tagit över centrum. Jag vet att mormor har klagat på att de står där utanför och stinker. Det gör de verkligen. A-laget, snälla kan ni gå och gömma er någonstans så vi slipper se er? Alla har stått ut med att det varit såhär så himla länge, men nu börjar jag reagera. Sluta ta till spriten för att bli glada. Dränk inte era sorger i alkoholen. Gör något av livet i stället. Var glada för att ni belönats med att leva. Det gör man inte länge, så gör något av det lilla liv ni har. Än är det inte för sent. Kom igen, get real.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0