Dansar inte lika bra som sjömän

Jag är allt annat än besviken över denna underbara dag. Inte nog med att sommaren är här nu och det är över 20 grader i luften, jag har dessutom spenderat dagen på fina platser med fina människor.
Vid 11 mötte jag Sabina och Jennifer vid Sickla för att gå vidare till Sickla strand och sola och ha myspicknick. Där låg vi i sommargräset i några timmar, lyssnade på sommarmusik som Gyllene Tider och Lars Winnerbäck och hoppades på att bli somrigt bruna på kropparna. Ibland fick vi sällskap av ett flertal väldigt närgångna kanadagäss som faktiskt gick runt och betade på gräsmattan. Jag försökte lite halvt klappa en av dem, men det misslyckades. Sandra kom lite senare cyklandes från Nacka strand.
På eftermiddagen mötte jag Maddies i stan för att införskaffa tröjor till morgondagens flakäventyr! Cubus räddade oss. 2 T-shirts för 129. Klippt. Vi kommer vara fullbordade med öl i håret och mascara under ögonen. Maddies var hungrig och sugen på Sandy's. Klockan var fyra vid det här laget och jag hade bara fått i mig frukost och fruktsallad under dagen, så hon var inte ensam om att behöva påfyllning. En grekisk sallad kammade hem förstaplatsen rätt ned i min mage. Jag blev bautamätt för den var megastor. Maddies var mätt som en gris efter sin medelhavssmörgås. Där satt vi med vår mat, på en bänk på T-centralen, utblickandes över fontänrondellen där överlyckliga studenter dunkade hög musik på sina flak. Det låter nog mer idylliskt än det var. Study hard, party harder. Om ett år är det vi. Ni fattar inte hur mycket jag längtar.
Nu har jag precis ätit middag och har en del saker att bocka av ikväll. Dels ska jag ringa min vän Björn aka Nalle inför imorgon och sedan vankas det Gossip Girl och Desperate Housewives. Inget plugg, yummie!

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0