I'll make you feel unpretty too

Carro, Sabina och jag fick en rent ut sagt usel första vägbeskrivning till Marina Läroverket där vi skulle läkarundersökas inför seglingen i sommar. Efter x antal försök och telefonsamtal fick vi hjälp av några söta busschaufförer. De visste exakt hur vi skulle gå och vi fann inga problem under promenaden dit, om inte en gammal gubbe på cykel som ilsket försökte köra in i oss för att vi gick på cykelbanan räknas? Det kanske det gör.
Hur som helst. Först ut var hörseltest. När jag klev in i salen frågade tjejen som tog hand om oss, som då gick bakom mig, om jag var skoliosopererad. Hon förklarade att hon såg mitt ärr på ryggen och att hon hade ett likadant. Jag som trodde att jag var nästan ensam om det. Skönt. Vi pratade länge om det. Kul att höra från någon som varit utsatt för samma sak. Tydligen hade hon tagit hela grejen lite lättare än jag. Men den tiden är över och jag är glad för det. Tillbaka till det andra. Hörseltestet gick bra, jag hade några små misstag, men det var då jag tryckt när jag trodde att jag hörde pip. Ni vet, om man vill höra något väldigt gärna så kan man liksom inbilla sig lite?
Sen skulle vi in till doktorn. Det gick bra det med. Jag skrattade ganska mycket.

Annars då? Jo, vi hade vårt absolut sista prov i tvåan idag. Fysik. Gick betydligt bättre än jag trodde. Jag känner mig fri. Som en fågel. Behöver inte plugga ett skvatt på många veckor framöver.
Imorgon är vi lediga. Då blir det picknick.
På onsdag är det betygsnack med Jac. Sen ska Maddies och jag åka flak (gode gud gör så att ingen kräks) och därefter studentmottagning.
På torsdag är det SKOLAVSLUTNING (HURRA!)
På fredag langar Maddies middag.
På lördag langar Sandra och co 18-årsfest.
R
Ö
J

säger jag bara.
Puhh

You tell me
Anna

nej inte DEN engelskan som jag menar. ska ju för fasen presentera det muntligt :P

2008-06-02 @ 20:41:29
URL: http://komigenanna.blogg.se/

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0