JAG ÄR INTE DUM I HUVUDET



Jag tror för väl om folket där ute. Jag förväntar mig att alla ska vara snälla och uppmuntrande, det är ju det jag vill se. Jag har en tendens att blunda för det jag inte gillar, låta det passera och se det jag föredrar att ha framför mina ögon. Tyvärr är jag inte tillräckligt stark psykiskt för att bara skita i idiotiska grejer som folk säger till mig. Jag tar åt mig. Något enormt. Det beror väl på att självförtroendet och självkänslan ibland sviker. Samtidigt vet jag att de gånger man får läsa/höra ouppmuntrande saker stämmer de inte. Jag vet att jag är en bra människa. Jag är smart. Jag är absolut inte dum i huvudet. Tvärtom. Jag har högsta betyg i alla ämnen utom ett hittills. Dessutom är jag ganska säker på att min IQ är över medel efter att ha gjort x antal "test för skojs skull" på nätet. Men det kan diskuteras. Hur som helst. Jag tror för gott om er alla. Ni är nog inte så snälla som ni verkar. Jag tänker inte tillåta mig att bli sänkt. Det är så ovärt. Kommentarerna kommer därför att granskas innan de publiceras i fortsättningen.

PS. Jag ska inte förneka att jag håller med det som står i kommentaren ovan, men jag kan inte se mig själv som "en kvinna med en intelligenskvort under det normala." Jag är inte korkad. Tänkte bara säga det. Tack för att du fick mig att känna mig dålig.

You tell me
Anonym

www.susning.nu/ironi

2008-06-14 @ 16:28:17
Anonym

Får väl dessutom ursäkta mig, trodde ironin sken igenom.



Hej då... sötnos!

2008-06-14 @ 17:17:57
Tove

svar: ja, på sätt och vis känner jag samma, men ändå vill jag inte alls gå ut skolan! har inga direkta planer, det ska jag skaffa mig under året nu:)

2008-06-14 @ 20:55:10
URL: http://tovelitove.devote.se

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0