Carpe diem

Igår bjussade Maddies folket på middag. Det första alla fick göra var att dra en lapp ur ett fat. På lappens baksida fanns det tre olika punkter och på framsidan fanns en bild på en grabb. Punkterna beskrev händelsen mellan en tjej som fanns på middag och den killen som var på lappen. Alla lappar var olika och till varje tjej fanns en tillhörande pojke. Leken gick ut på att lyckas ta reda på vem av tjejerna som hade fått till det med denna grabb som fanns på bilden och med hjälp av de tre punkterna kunde man ställa frågor lite diskret och eventuellt lyckas luska ut vem bruttan var. Vid middagen parades tjej och lapp ihop rätt. Jag blev inte paff när jag fick min, Maddies. (Jag kan förklara mig och jag har inte gjort något med honom. Det är en viss S som inte kunde infinna sig som är den skyldige, men jag tackar och tar emot!) Hur som haver var vi sedan tvungna att förklara hela situationen. Carro och 14-åringen. Hanna och Britz. Amanda och Klingan. Jag och mannen-på-den-snyggaste-bilden-på-hela-middagen. Varför skrattade alla så mycket när jag berättade om bomben i väskan?
Det var tidigare bestämt att fest skulle langas hos Maddies med stort M efter middagen. Icke sa nicke. Max i Skuru hade fjortisfest och självklart så var vi tvungna att gå dit. Misstag eller inte? Avgör själv. Ett bussäventyr var det i alla fall och jag var kissnödig sen första början. Vid halv 3 ramlade Carro och jag in och hoppade bums i säng. Halv nio i morse ringde klockan och jag kände mig som en söt liten hamster som inte klarar av att öppna ögonen i dagsljus. Bara det att jag var nog inte så söt. Jag sprang i varje fall och väckte min sovande vän. Det blev frukost och sedan träning. Kändes som att jag inte gav någonting då mina benhinnor gör så fasligt ont. Jag gick och köpte skor till ikväll och när jag kom hem blev det långpromenad på en och en halv timme så jag kände att jag lyckats med något idag.
När jag kom hem hade jag ett missat samtal från min älskade Ella. Jag ringde upp och fick skvaller. Haha är det enda jag kan säga.
Ikväll är det fyra flickor som ska ha gemensam 18-årsmiddag och därpå fest. Hoppas på det bästa. Imorgon drar jag mig tillbaka. Det har varit så sjukt intensivt de senaste dagarna. Skulle dock något väldigt, otroligt, ytterst trevligt dyka upp kan man ju resonera på nytt.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0