Hela dagen har jag gått runt och trott att det är fredag. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit besviken över att det faktiskt är torsdag. I-landsproblem, I guess...
Idag var det hur som helst nationella (reading och listening) i Engelska B. Det är väl kul om man är duktig på att hela tiden vara hundraprocentigt koncentrerad. Det är inte jag. Jag har på tok för lätt för att börja tänka på något annat, samtidigt som rösterna på bandet pratar. Sen kommer jag på mig själv och tänker ja men just jävlar, vad har de sagt? Vad handlar det om? VAD SKA JAG SKRIVA??! Jag är vid det ögonblicket screwed. Men det är seriöst det som är det svåra. Att koncentrera sig. Engelskan har jag egentligen inga smärre problem med, det är just det där med att ständigt vara koncentrerad. Enda tillfället jag kan komma på då jag payar fullständig attention är när det är något jag tycker är så himla intressant så jag blir som förtrollad. Det händer mycket sällan. Sen är det ju en annan grej om man är okoncentrerad på en lektion, jag menar, där har vi ju böcker (vilka lektionerna är baserade på) så so what om jag inte orkade lyssna hela den lektionen, det kan ju bara tas igen genom läsning. Dock är fallet annat i nationella prov där man ska lyssna. Det får man bara höra EN gång och gör man det inte med största möjliga uppmärksamhet, ja då är enda vägen ut att gissa hej vilt. Men gissar man hej vilt är man ändå körd, vad är oddsen att lyckas om man inte hört ett skvatt liksom? Sen kan man ju vara den typen av människa som gud valt att ha som ögonsten och belönats med lika mycket tur som Alexander Lukas (ni vet Kalle Ankas kusin som aldrig behöver röra ett finger för att få det perfekta livet.) "Men livet ska ju vara fullt av motgångar." Sant. Det kan inte alltid vara medvind. Hur mycket erfarenhet ger det? Men ändå, snälla rara, jag ber, inga motgångar under nationella lyssna-delen. Där vill jag ha medvind.
Åh nej, nu blev det ett sådant där galet inlägg igen.
Inte meningen.

Efter skolan träffade jag i alla fall min käraste Jenny, som för övrigt kommenterade att det var väldigt mycket kemi och dikter på min blogg. Vilken tragisk människa jag måste vara.
Sprang på Malin, eller Malin sprang snarare på mig om jag ska vara korrekt. Det var kul att se en så nära vän som varit väldigt långt bort ända sedan jag åkte till England. Vi har verkligen inte setts på 5 månader. Imorgon ska vi göra ett försök. Tror vi har ganska mycket att ta igen.

Anna (lillasyster) och jag ska laga middagen ikväll. Katastrof.

Snälla?


You tell me
Anna

jag hjälpte ingenting? ingen sa ngt till mig?

EFTERLYST HAR BÖRJAT VAFAN!

2008-05-15 @ 21:03:43
URL: http://komigenanna.blogg.se
Emma

nää det blev mamma och jag. du sitter ju bara vid datorn. lev i stället.

2008-05-15 @ 22:13:51
URL: http://nobodyputsemmainacorner.blogg.se

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0