Fingeravtrycken är de farliga

Jag borde få ett pris. Jag har hittat det jag är bäst på i hela världen.
Ni vet när man efter många om och men valt vilken färg man vill pynta naglarna med. När man sen målar dem så noga man kan och tänker att den här gången ska de vara fina som aldrig förr. När man målat färdigt, blåser lite försiktigt på naglarna i väntan på att nagellacket ska torka. När man tålmodigt sitter och bara väntar på att få göra nästa grej.
Då.
Då får man för sig att man ska öppna en knuten plastpåse. Tänker att äsch de har säkert torkat.
Och vips. Naglarna förstörda innan man hunnit blinka.
Förutom avtryck från plastpåsen på varje för några sekunder sedan snygga nagel förekommer fingeravtryck man trott man lyckats undvika. Men aldrig.
Aldrig.
Jag vet inte hur många gånger här i livet jag har målat mina naglar, och inte en enda, nej, inte en enda gång har jag lyckats undvika avtryck av något slag.
Aldrig.
Jag är bäst i hela världen på att sabotera fint målade naglar.
Ge mig ett pris.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0