Förstört hår?

Jag har alltid suktat efter det där långa håret som sträcker sig 10 cm nedanför brösten.
Jag har sparat och sparat.
Tålamodet har brustit och jag har kapat av allt till axellängd innan det ens hunnit bli som jag vill ha det.
Nu har jag bestämt mig för att det ska förbli långt. Längre.
Förrförra sommaren var jag nära den längd jag så länge väntat på. Men vad gjorde jag?
Precis. Jag var korkad. Jag permanentade håret. En gång för alla.
Självklart var det jättefint till en början. Men som det förstörde håret. Och då menar jag verkligen FÖRSTÖRDE. Jag blev tvungen att klippa mig för jämnan. Hårtopparna var torra och vidriga och klyvde sig i stort sett lika ofta som cellerna i kroppen delar sig. Ni fattar ångesten va? Håret är ändå ett av oss tjejers starkaste kort. Under den här perioden kände jag inte så.
Nu är det på väg att växa igen. Äntligen.
Förhoppningsvis är det som jag vill ha det efter sommaren. Men då är det dags att klippa sig. Igen.
Jag ska inte röra mitt hår mer på ett tag. Nu ska det få vara så naturligt det vill.

Har du begått samma misstag som jag? I så fall har jag hittat bästa hårinpackningen från Gliss. Använd shampoo och balsam i samma färg. Och sätt silkesdroppar i håret när du tvättat det! Jag lovar att det hjälper ett litet steg på vägen.

image39

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0