Laughing in the rain

Att inte våga ta risker betyder faktiskt inte att man är feg.
Man är rädd.
Det finns en rädsla i allt.
Rädslan för att bli utskrattad.
Rädslan för att bli sårad.
Rädslan för att det aldrig ska kunna bli som förut.
Att vara rädd är inte samma sak som att vara feg.
Att vara rädd betyder bara att man är försiktig med det man har.
Feg är något helt annat. Något som inte hör hit.

Jag tänker inte fortsätta på samma sätt.
Jag tänker sluta vara rädd. Sluta balla ur.
Jag tänker våga börja ta risker, som jag lovat mig själv så många gånger nu.
Det är bara det att jag är rädd.
Rädd för att bli utskrattad, sårad och för att det aldrig ska bli som förut.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0