Mat, mat, ge mig mat

Jag är hungrig. Vrålhungrig. Magen skriker efter mat. Den kurrar och har sig och jag kan inget göra.
Tyvärr serveras middagen om först ca en timme här hemma. Då är jag förmodligen redan död. Dum är jag också. Att springa på tom mage var inte det klokaste beslut jag tagit. För det första gick det väldans trögt då mitt energiförråd var slut sedan länge och för det andra resulterade det i outhärdlig hunger.
Egentligen behöver ni ju inte veta det här. Jag skriver det för min skull.
För att jag ska kunna uthärda hungern en timme till. OM jag nu gör det.

Jag gillar regnet förresten. Många är missnöjda med det. Jag gillar det.
Det är fint när det är sol och regn på samma gång och när luften är varm.
Igår när jag gick från fotbollsträningen till tåget hällde det ned regn. Jag tittade upp i skyn och ett stort, grått regnmoln var alldeles precis ovanför mig. Som att det regnade för mig. Det var det enda regnmolnet jag skymtade. Runt det var himlen alldeles klarblå och inte ett tecken på oväder syntes.
Sen kom regnbågen. Den var jättevacker. Och doften. Doften av duggregn.
Ni kanske fattar att jag gillar det här vädret. Dock kan det sätta sina gränser om det håller på alldeles för många dagar till. Sommar är trots allt det jag trivs bäst med.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0