Puss och kram

Imorgon är det riksprov i kemi. Jag har inte pluggat ett skvatt idag.
Anledningarna:
1. Sabina och jag tvingades sitta kvar i skolan långt efter att vi slutat för att skriva färdigt projektarbetsförberedelserna och prata med entusiastiska Greenpeacemänniskor. Karolina var med ett tag innan hon flydde till jobbet, och Caroline stackarn var hemma och sjuk. Men jag ska inte förneka att vi hade det trevligt sådär på eftermiddagskvisten, Sabina, för det hade vi allt.
2. Jag kom hem senare än beräknat från skolan. Var tvungen att slänga i mig mellis, byta om och springa till tåget.
3. Fotbollsträningen slutade kl 19. Jag var hemma vid 20. Då var det middag.
4. Nu är klockan snart 21. Way för sent för att plugga.
That's it! MVG ändå. Right? Ja, right.
Jag kan faila. Det är sant. Jag får MVG hur som helst. Det har vår kemilärare sagt.
Mamma sa att "du måååååste göra bra ändå, blablabla..." och till min syster som idag fick veta att hon fick MVG på matte nationella och därmed kommer få MVG i matte garanterat sa hon "men gör de sista stegen i alla fall." Jag svarade att jag inte borde berätta sådana här saker för henne och pappa för de resonerar ändå helt annorlunda till skillnad från dagens ungdomar. Vet vi vilket betyg vi får redan är det verkligen no way att vi gör något extra. Man gör det som är tillräckligt. Sen chillar man. Man gasar INTE järnet trots att man redan är given det betyg man suktar efter. Dagens ungdomar är ändå tvungna att lära sig så himla mycket mer än vad våra föräldrar behövde när de var unga. Människan kommer ständigt på nya saker och det tar inte stopp än. Det fortskrider. Stackars mina barn. De kommer dö av press. Kanske ska banga att sätta nya liv till världen? Nej. Jag är för ego.

Dessutom hade Jac fel idag på fysiken. Han var verkligen hundratio procent säker på att det bara blir en ring runt stenen när man kastar den i vattnet. Hela klassen protesterade. Jac sa att vi hade fel. Klassen fortsatte protestera. Jac fortsatte säga att vi hade fel. Det blev slagsmål. Okej, inte bokstavligt talat. Men slagsmål med ord. Till slut sa Jac: "Då slår vi upp sida blablabla och tittar på bilden!" Mycket riktigt visade bilden en sten med betydligt fler än en ring runt sig. 1-0 till klassen. Synd att eleverna ska behöva undervisa lärarna nu för tiden.

Nu ska jag bege mig ut i vardagsrummet och dega. För er som vill ha filmtips inför kvällen så börjar kl 21 på kanal 9 min jag-gråter-sällan-så-mycket-film. Ladder 49. Enjoy. Gråt inte allt för mycket bara.

image37

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0