Samma visa varje gång

I år ska jag inte bränna mig i solen.
År efter år lovar jag mig själv. Ändå händer det.
Det spelar ingen roll hur mycket jag intalar mig själv att inte bränna mig, det inträffar ändå. Det är mycket snack och liten verkstad. Hela tiden håller jag små föredrag hit och dit för vänner om hur viktigt det är att smörja in sig och blablabla. Vad tjänar jag på det när jag inte räddar mitt eget skinn? När jag gör precis tvärtom det jag säger till alla andra?
Det är livsfarligt. Är man ung och dum får man sota för det senare i livet.
Lika bra att jag tar tag i det här och nu.
En bra början är i alla fall att mamma och pappa idag köpte ny solkräm.
Wish me luck.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0