Vilken färg har själen, älskling?

Egentligen har jag inte alls tid att sitta här och slösa bort tiden, men en attraktionskraft till datorn som tycks vara starkare än attraktionskraften till skolböckerna, gör att jag på något konstigt sätt slutar här i alla fall.
Idag har jag varit duktig. Tillsammans med Carro, Sabina och Karro. Vi ska nämligen segla iväg med båten Briggen Tre Kronor mellan Tallinn och Riga i början av sommaren. Innan dess måste vi förbereda en text, som ska vara en start på projektarbetet i trean. Vår uppgift är att undersöka hur man räknar torsken i Östersjön. Och du tänker säkert i läsande stund "men guuuuud jag har aldrig hört något tråkigare, liv liv liv de måste ha," men faktiskt har vi blivit tvingade. Det var till och med så att vår lärare tog fram en kniv och sa att han skulle döda oss om vi inte gjorde det. Skoja. Nu ljuger jag så min tunga svartnar. Fy. Bäst att sluta och berätta sanningen. Det är den att vi helt enkelt var tvungna att göra detta arbete för att ens få infinna oss på båten. Men det är det värt. Sen är det också ett väldans plus att ha påbörjat projektarbetet, så man sedan slipper vela fram och tillbaka mellan olika saker man kan tänka sig skriva om. Då är det faktiskt skönast att man inte har möjligheten att bestämma själv. Men, här ska seglas. Skepp ohoj! Nu ska jag lära mig allt som jag kan ingenting om.
Annars är det bara att hissa upp masten!

Nu ska jag gå och ploga mig igenom hela Kemi A inför riksprovet nästa vecka.
Wish me luck, friends.

image18

You tell me
ANNA

EMMA! jag gillar din blogg (:

2008-05-13 @ 20:35:31
URL: http://annasbl.blogg.se
Emma

söta du, tack det värmer :D

2008-05-13 @ 21:01:09
URL: http://nobodyputsemmainacorner.blogg.se

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0