"Alla bilder ska upp!"

När jag sprang till tåget i fredags kom jag till min fasa på att jag hade glömt leget. Jag menar, jag har ju aldrig behövt använda det förut. Jag kutade tillbaka som värsta elitlöparen och hann till tåget, med marginal, faktiskt. Stolt.
På tåget mötte jag Mickis och Malin och vi taggade. Mickis den klanten hade glömt sitt leg, hon också. Enda skillnaden var att jag hade ju hämtat mitt. Vi taggade.
I Slussen släpade Malin upp mig till tunnelbanan. Maddies och Sabina smög på mig bakifrån och slog en ögonbindel för mina ögon. Det var najs och jag kan åka i rulltrappor med klackskor utan att se nu.
Maddies knöt upp ögonbindeln utanför matpalatset - TGIF! Där satt alla mina favoritflickor och väntade på mig. Pusspusspuss på er. Vi fick jättegod mat och härliga drinkar. Michis hade cashflow och beställde in flera nya innan hon hunnit avsluta de andra. Jävlar vilken skön människa. Hon dricker ju som en man! Sen kom det österrikare och raggade på oss. De sjöng happy birthday för mig och ville be om ursäkt och erbjöd sig att köpa två flaskor mousserande åt oss. Vi ville, men lydde Friday's' manager och tackade nej. Ganska snart var väl alla lite roliga.
Vi drog vidare till Huset. Vägen dit var inte den skönaste för mina stackars små tassar. Det är konstaterat att jag inte kan gå i klackar då jag sparkade av mig skorna av misstag x antal gånger. Maddies var lite borta. Var är min mobil?! Oj, jag har den vid örat.. Jag fick gå in först på Huset. Det var najs. Öl för 26 riksdaler. P2 för 50 någonting. Happy hour-pris va. Det var prinsesstårtstajm. Lindau fixade. Det kladdades. Jag hann inte slutföra alla mina uppdrag på listan. Alla bilder ska upp! Kan du tvätta min sko? Snälla...? och Sandra som snackade om att ha tid med hemsläp. Jag funderar på att ta ett hemsläp. Jag har ju tid och plats, jag jobbar inte imorgon. Och så dansade vi på 90-talsgolvet. De spelade country roads och du missade det Maddies! Jag blir så puuuussig. Sen kom en grabb och bjöd Carro och oss andra på exklusiv efterfest hos John-Linus. Och så drog vi in det sista från heliumballongen från Friday's. Det lät najs. Och så hände det massa massa annat och jag var så trött och somnade kl nio kvällen därpå. Men jag hade så jävla kul och det är tack vare att Maddies älskade vän och co ordnade och planerade för min birthday! Nu är jag nykrönad 18-åring och det känns så himla bra. Tack tack tack alla för att ni gjorde kvällen så minnesvärd!

You tell me
Emmy

Den va bäldi rolig kvällen bemmis! :D

2008-11-20 @ 11:53:16
URL: http://emmiie.blogg.se/

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0