The Quiz

Jag har världens klantigaste syster. I morse gjorde jag i ordning bästa träningsbagen. Ni vet med handduk, vattenflaska, skor, träningskläder, hänglås, rena underkläder, deo, myskläder att ha efter, ja, allt som behövs till den perfekta träningen. Min syster och jag kom senast igår kväll överens om att hon skulle ta med min träningsväska när vi möttes upp efter skolan idag (jag slutar nämligen mycket senare än hon och hinner inte hem emellan.) Gissa vem som möter sin syster på gymet, glad och fit for fight, och upptäcker att systern råkat glömma den omtalade träningsväskan. Gissa vem som inte var glad. Om det löste sig? Det beror väl på hur man ser det. Tycker man det är bekvämt att spinna utan träningstopp (och i stället ha bh), i den t-shirt man hade på sig i skolan, tjocka mjukisbyxor, för stora skor med annans fotsvett tagna från glömt-kvar-lådan (från början skulle jag till och med spinna utan skor), svettas som en gris och DELA vattenflaska med systern så man inte får tillräckligt med vatten och därpå mördarhuvudvärk, så fine, då löste det väl sig. Älskar man dessutom att inte ha någon handduk efteråt och åka hela vägen hem i äckelsvett-tröja under skinnjackan som får äckelsvett på sig, så löste det väl sig. Inte fan var jag glad på min syster ikväll.
Jag kan ju kanske glädjas över känslan av att matteprovet kändes bra.
(Erkännas ska väl att jag älskar den människan högt trots hennes misstag.)



You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0