Yet another weekend with the crew

Så var det dags att komma hem igen från en söt liten helg på en söt liten brigg. HG spelade banjo och klättrade barfota som vanligt. Ingen sprutdiarré här inte. Robin gick ut gymnasiet med 20,0 men inte med MVG i alla ämnen. Klockrent. Utökat program enbart för att retas. Sabina och jag fick ont i magen. Kocken ska svika oss för Affe och Tobbe nästa helg. Sofia Linnéa va, med bestick i riggen. Vem vinner och vem försvinner? Lina äter stenåldersmat, med ett undantag: LOKA. Och så var det väl en hel del annat skönt, som att Affe extraknäcker som fysiklärare. Jag ska ringa honom nästa gång jag inte fattar.
Sen har jag ju klättrat igen. Räddare den här gången. Det går bakåt snarare än framåt. Som tur var har jag en fin vän. En sån där vän som följer med upp som moraliskt stöd, peppar och skrattar och tjurar inte det minsta när jag bryter ihop i dödsångestattacker. Jag hatar det där stora klivet ut, det går bara inte. Tack, Sabina, för att du är en så tålig människa.
Innan vi begav oss var det dragspel och bärs på däck (men barnen fick bara lyssna till musiken.) Det var mysigt. Och så trodde vi ju att vi skulle åka hem imorgon bitti egentligen, men allt blir inte alltid som man tänkt sig. Har man plugg så har man. Älskar man fysik och har superlätt för det så är det ju kul för den personen, men är det tvärtom så är det genast en annan femma. Så here I come, fysik B-boken, älskling, nu blir det plugg.
Abstinens efter nästa fredag. Dels för att värstingveckan med kemiprov och fysikprov är över och dels för att Saltkråkan race drar igång! Korvgrillningskväll med alla deltagande besättningar, myspys. Och race på lördagen. K är med på briggen för att hennes båt råkade brinna upp. Vi får inte säga vem som gjorde det.
Nä, dags att göra ett ryck. Fysiiiiiiiik, puss

PS1. 100 g mörk choklad om dagen ökar förbränningen. Gissa vem som ska skaffa ett förråd?
PS2. Det blev nästan bara bild på masterna i helgen, kan försöka ladda över senare.
PS3. Carro! Följ med på Saltkråkan.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0