"Men lök är ju också gott"

Igår var en rolig dag, även fast jag var arg på förmiddagen. Vi hade brandövning mitt ute på vattnet. Mattias och jag fick klä oss i orange roliga dräkter som var alldeles för stora och hoppa över bord rätt ned i det blå. (Vad hände med att göra räkan?) Plötsligt blev jag räddad av min framtida man på vattenscooter och fördes till en cool sjöräddningsbåt. Vi kördes tillbaka till briggen och fick värsta föreställningen med helikopter och grejer som skickade ned en gubbe i båten. Så himla fränt. En sån ska jag gifta mig med.
Snart fick vi i uppgift att hoppa överbord igen, denna gång i en livflotte. Shit, vilken kalabalik det blev därinne. Sex personer som inte kunde röra sig iförda både feta dräkter och flytväst. Janne fick andnöd på riktigt. Det var galet.

På kvällen fick jag fotmassage av Nick och sen fick Lina den otroligt brighta idén att vi borde dansa. Ib, som dansar salsa, skulle få undervisa oss. Men det gick ju inte, tänkte vi, för bordet i salongen satt ju fast. Robin sprang och hämtade skiftnycklar och tänkte att det gick ju att lösa. Så där skruvades salongen sönder och dansgolvet var öppet för oss. Och. Det. Var. Så. Sjukt. Kul. Och så spontant och härligt och bara alldeles annorlunda.

Idag har det varit fullt upp hela dagen. När frukosten var uppäten blev det storstädning av båten och Lina och jag tog itu med duschrummet som råkat bli städskrubb på heltid. Nu är det som nytt. Därefter var det dags för en ytterligare brandövning. Ib ville att jag skulle agera docka och gömma mig i en koj i någon rolig hytt någonstans så fort larmet gick. Lina blev lite besviken över att jag inte låg i hytt 5. Förlåt.
Mitt i mitt filosoferande kommer Maja och Hanna krypandes in i hytten iförda dykarutrustning. Det var en syn jag sent glömmer. Skrattont. När jag blivit brutalt uppburen på däck och några blåmärken rikare bestämde Hanna och jag oss för att gå ut och springa. Efter att ha sprungit vilse och irrat runt på Dalarö under vår joggingtur tryckte vi i oss en snabb lunch. Sedan var det dags för ta-hand-om-oss-själva-spa i det nystädade duschrummet innan vi skulle ut och segla. Äntligen fick man känna sig lite fräsch igen.
För några timmar sen kom vi hem från en fyratimmarssegling och nu håller Lina och Robin på att steka banan. Glass och sirap till det och kvällen är räddad!
Tjo.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0