Och jag skulle sagt jag älskar dig, men stolthet kom i vägen

Kärlek förekommer i olika former.

Det finns den kärlek som råder mellan en mor och hennes barn; den första trygga kärlek varje människa får uppleva. Det är den kärlek som lägger grunden för vårt fortsatta liv, hur vi senare ska kunna handskas med olika känslor.
Det finns den kärlek som råder mellan två vänner, där man känner varenda reaktion av varandra. Där man vet varandras bästa bättre än man vet sitt eget och där man ser allt som ingen annan ser. Där det inte går en dag utan att man andas för varandra.
Det finns den kärlek som råder mellan två människor som blir varandras livskamrater. Den kärlek som handlar om att vara kär. Där två hjärtan kompletterar varandra till det inte längre finns en tvåsamhet. Den kärlek där två blir en.

För det mesta är kärlek i sig väldigt ologiskt. Det finns inga egentliga regler.
Alla sviker alla och svartsjuka är det ständiga plåstret.
Jag citerar Håkan Hellström:
"Jag har sett kärlek från båda sidor nu,
från och ge och ta och ändå ser jag bara kärleksillusioner
och nu minns jag jag förstår inte kärlek, inte det minsta.
"
Man lär sig aldrig.
Hjärtat vill en sak, men hjärnan säger ifrån.
Dumma som vi är lyssnar vi till hjärtat, vilket i slutändan är det som får ta mest stryk.
Kärlek är i sig ett mysterium och det är svårt att ge ett så stort och svårdefinierat ord ett namn.

Det finns olika sidor av kärleken.
Vi kan uppleva den som det finaste som någonsin skapats; då vi vill att tiden ska stå still och önskar att förevigt få känna den känslan. Då vet vi vad ordet lycka betyder och var styrkan i kärlekens sanna form finns.
Samtidigt kan den finaste kärleken förvrängas och bli dess raka motsats. Den förvandlas till hat och har en förmåga att dra ned oss så djupt att vi tappar lusten till att ta oss upp igen. Det kan göra ont att höra det, men hat är en sida av kärleken. Hat är kärlekens brist; dess komplex.
Ibland ångrar vi att vi ens kände kärlek. Det är i de stunder vi inte vet var vi ska ta vägen, då hjärtat slits åt olika håll och nästan brister. Det är de gånger vi inser att önskan om att vrida tillbaka tiden och låta det bli som förut är omöjlig att uppfylla.

Även om vi inte alltid märker av kärleken, finns den omkring oss varje sekund.
Det är just de olika dimensionerna av kärleken som gör den till livets mysterium.


You tell me
SwEetzIe F14

Ty 4 making my day <3

2009-02-15 @ 21:00:48
Pilen

Sluta vara så djup, du får mig att tänka.

2009-02-15 @ 21:06:12
Sabban

Du hade rätt!

2009-02-15 @ 22:55:15
Mira

jag är den typen som ibland ångrar att jag ens upplevt kärlek.. känner precis som du beskrev det.

2009-02-15 @ 23:53:01
URL: http://wrestlers.blogg.se/
Carran

Bra emol'sning

2009-02-20 @ 11:58:38

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0