Fina lilla briggelibriggen.

Vill man bygga armmuskler ska man hänga på en brigg. Så är det bara. Det har jag gjort hela dagen idag, för hon ska täckas av och riggas på. Skruvdragaren har varit glödhet i mina händer. Dessvärre var jag tvungen att dränka hela skon i en vattenpöl på täckningen innan så strumpan blev dyngsur. Lite då och då låg jag i vatten faktiskt. Johan fick plötsligt värsta snilleblixten och tyckte att nästa år kan vi ju ta bort vattnet från taket INNAN vi går upp på det.
Sabina fick ett nytt smeknamn: Myran. Vi smider feta planer för framtiden. När jag mötte upp henne i morse hade hon tjackat två Triss-lotter eftersom det tydligen var vår turdag idag. Jaha. Och där vann vi ingenting. Plus att jag blev ju dyngsur om fötterna senare, så vad är det för tur med det? Jag tror bestämt att det var ett aprilskämt. Dessutom kan jag inte hålla käften en sekund när jag jobbar heller. Alla andra är tysta som möss, men min mun går i ett. Kanske är det för att jag är så rädd för att ramla ned.
Ett tag blev jag lite orolig för Janne som var så envis med att hänga på en av plankorna som dessutom var lös. Jag kände mig som en mamma och sa åt honom att sluta, för snart skulle han ramla ned. Inte hjälpte det. Han vägrade och fortsatte att hänga och dingla som värsta apan. Jag blundade för jag vågade inte titta, men lyckligtvis slutade det bra och han kom ned helskinnad trots det kritiska läget.
Nu är jag sådär härligt väderbiten och varm i kroppen. Glädje.
Snart sticker vi ut och seglar igen och gissa om jag längtar!

Bild från i somras.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0