This is the first day of my life, I swear I was born right in the doorway.

Jag vill ha en förändring så jag rensar rummet från grunden. Hittar massa gamla kort och brev från en svunnen tid. Där finns gratulationskort jag fick på min 4-årsdag samt kort från de följande födelsedagarna. Jag hittar gamla brev från vänner jag brevväxlade med under somrarna i Finland, vänner jag knappt ser längre.
När min morfar levde, ritade och skrev han ofta till mig, och minnena av honom väcks till liv när jag hittar kuvert adresserade till mig i hans handstil. Från mormor finns det julkort med söta små rim och farmor klippte alltid ut tidningsartiklar med djur och skickade till mig.
Fina personer har skrivit vackra rader på dekorerade kort som jag fick under tiden jag låg på sjukhus och det är nästan så att jag blir tårögd för att det finns så många själar som bryr sig om mig. Du kommer klara det här.
I min bokhylla hittar jag mängder av gamla serier jag gjort, texter jag skrivit och teckningar jag ritat, och jag fascineras av hur fantasifull och kreativ jag en gång var. Jag rotar fram böcker från tiden på lågstadiet då mina vänner och jag hittade på egna kontinenter med olika länder och skrev om dem i böcker vi gjorde själva. Läser gamla dagboksinlägg från när jag precis lärt mig skriva och skrattar åt hur extremt roligt allt låter. Det som står i dagböckerna från tiden då jag var fjorton-femton år får mig att le lite inombords. Kanske just för att allt verkade så himla lätt, även om jag minns den tiden som precis tvärtom.
Bestämmer mig för att börja teckna mer när jag hittar alla tomma eller halvt påbörjade teckningsblock som bara ligger där. Bestämmer mig för att det nog ska komma en förändring nu.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0