Jag är en barkbåt som driver mellan grenar och stenar och en nattfjäril är min besättning.

En av mina största rädslor är att tappa kontrollen. Att bara sluta bry sig.
Men det kan vara nog så läskigt att vara rädd för tanken att det är läskigt att släppa kontrollen. Att de tankar som finns i ens eget huvud, de tankar som är jag, skrämmer en. De är så främmande och samtidigt så kusligt bekanta.
Och jag vet exakt hur det känns att för en stund inte vara så låst i sitt huvud. Jag vet hur läskigt det kan vara, vilka känslor det framkallar. Det är som att ströva runt i blindo, i en värld där man inte vet hur man ska bete sig.
Så jag väljer den trygga världen. Den kan jag kontrollera.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0