Äta bör man annars dör man.

Är det något jag verkligen har lärt mig de senaste dagarna är det att man måste äta som femton hästar om man tränar som en gnu. Jag har verkligen fått trycka i mig för att orka, och det ger också resultat. Det här med att slarva med maten och ha lite oregelbundna måltider funkar inte, det är dags att lägga det livet på hyllan. Fem mål om dagen ska det vara: frukost som man kan stå sig på länge, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Det är dags att sluta vara så överdrivet rädd för vad man stoppar i sig - hejdå alla hjärnspöken. Träna bör man annars dör man, och då jävlar ska man också äta för att se skillnad. Såvida man inte är ute efter att bryta ned sig själv.
Och kom ihåg att man inte är duktig om man hoppar över måltider. För det första ställer kroppen in sig på svält och tar upp alla näringsämnen så fort man äter något (=när man väl börjar äta som vanligt igen går man snabbt upp i vikt för att kroppen är i så desperat behov av energi) och för det andra, tänk vilken mumsig måltid man går miste om.
Känslan av att känna sig duktig i all ära, men den ska man inte få av att låta bli att äta. Tacka vet jag mat.

You tell me
M

Man ska känna sig duktig NÄR man äter, inte när man hoppar över :) kör på!!

2010-03-28 @ 20:07:25
Pilen

Ja äntligen lite vetti huvudet va. Lycka till med spinningen. PUSSE!!!!

2010-03-30 @ 17:32:23
URL: http://beforeeverythingends.blogspot.com/

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0