Träningsvärk!

Jag har då aldrig tidigare stött på någon träningsvärk i rumpan i klass med denna. När jag vaknade i morse och skulle lägga mig i fosterställning kände jag hur det verkligen drog i rumpmuskeln. Inte blev det bättre under dagen. Jag kan ju för fan knappt sitta utan att det känns som att det ligger värsta grejen mellan stjärten och stolen. Det måste vara gluteus maximus som grott till sig rejält sen gårdagens pass.
Skön grej att jag inte heller kunde luta mig bakåt när jag skulle göra situps idag för att jag hade så djävulskt ont i rumpmuskeln. Efter ett hårt spinningpass hade jag väl i stort sett utsatt rumpan min för allt den kan tåla. Det riktigt brände och sved av all mjölksyra och jag stapplade därifrån.
Nej, vet ni, fortsätter jag såhär kommer min gluteus maximus snart sitta i nacken. Jag tror minsann att jag fått en fastare rumpa sen igår. Åtminstone känns det så. Men damn vad jag ska fortsätta köra det där mördarpasset eftersom det uppenbarligen gör susen!
Min rädsla för faktan om att gluteus maximus sjunker en decimeter under ens livstid sätter eld i baken på mig. Inte katten vill jag vara en jävel på "penntricket" i framtiden. (Det är när man kan hålla fast en penna under rumpan och den stannar där. Går att göra på brösten också.)
Creds till styrketräning säger jag bara!

Imorgon efter frisören (ja, jag har bokat sling- och klipptid nu!) ska jag springa och köpa handledsskydd så jag kan utsätta mina armar för lite tyngre vikter. Jag har nämligen ruskigt svaga handleder och de tar hemskt mycket stryk när jag tränar armar bland de fria vikterna. Sen ska jag också köpa en ny träningstop som är rosa. I like!


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0