Du kan kalla det förnuft men aldrig sunt.

Igår var jag och kramade lite på min mormor. Hon är värsta gulle och vill att jag alltid ska ha det så himla bra. När jag låg där i det gröna gräset på hennes lilla innergård kom hon plötsligt ut med fyra mackor, vindruvor och juice på en bricka. En smörgås tog hon själv och resten var till mig, med argumentet att hon redan är så tjock (vilket hon verkligen inte är. Damen närmar sig ju för tusan nittio och alla som fått höra det när de sett henne har fått andnöd) och att jag tränar så mycket.
Ned slank det hur som helst, mumma. Jag tycks inte ha någon riktig botten, kan verkligen äta hur mycket som helst. Jag menar, innan jag gick ned till mormor hade jag slängt i mig en tallrik havregrynsgröt till lunch. Nu kan vi snacka aptit.

På kvällen blev det spinning och sen satt jag vid vattnet i Nacka Strand med Carro och Sabina och tittade på fina båtar som flöt förbi, åt sallad, skrattade åt farthinder-skyltar och luktade på grönskan.

Imorse var jag uppe på spinning 06:45. Suveränt sätt att starta dagen på.
När jag kom hem blev det lång frukost och samtal med mor min. Jag får absolut inte, under några omständigheter, tatuera mig. Gränsen gick vid hål i naveln, sa hon. Fuck. Vi är rökta om vi gör det i Asien, Maddies. Ledsen. Ain't gonna happen.
Nu ska jag tvätta håret och sen sticker jag till briggen en sväng för att bli värsta teknikern.

You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0