En Linnea.


Egentligen vet jag inte om jag blev så väldigt nöjd trots de otaliga timmar jag suttit. Det är så mycket som gör att det inte är hon. Till exempel att det ena ögat är lite större än det andra, näsan lite för långt ned och att ansiktet är för avlångt. Sen ser det ännu värre ut också med tanke på att det är fotat med en mobilkamera. (Du är sötare på riktigt, Linnea.)

You tell me
Anonym

när fan kommer bilden på mig då???????????? /maddies <3

2010-05-02 @ 15:33:58
linnea

DU ÄR GRYM EMMS! helt klart. vem har du ärvt denna talang av? kan det vara bengan möjligen..

2010-05-02 @ 17:22:10
frida

Du borde absolut och definitivt vara nöjd! Om detta är taget med en mobilkamera så måste originalet vara skitgrymt. Att fota en teckning är hopplöst. Det försvinner så många detaljer, och eftersom det är detaljerna som gör att det blir likt så är det klart att det ger en felaktig bild. Men, du borde definitivt inte radera den. För porträttet är jättefint och jag tycker att det är väldigt likt bilden av henne.



Du kan absolut måla på lite tjockare ritpapper. Jag använder mig inte av traditionellt akvarellpapper. Tycker att fibrerna i det är så konstigt. Däremot så använder jag superlite vatten, vilket gör att det inte bucklar sig. Jag duttar (hah, förlåt, kom inte på något bättre ord) alltid penseln mot ett papper efter att jag blött den och lagt på färg. Så.. ja. Det funkar med vanligt papper. :P



Sorry. Det blev långt.

2010-05-06 @ 16:54:49
URL: http://hellomiami.blogg.se/
zoe

va duktig :O haru ritat länge?

2010-05-17 @ 15:59:08
URL: http://zzoe.blogg.se/

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0