Jag är ingen ledsen tjej, men jag kan inte låta bli att tycka såhär ändå.

Hade ett långt telefonsamtal med en fin vän igårkväll.
Det är ganska svårt att tala tillrätta när man knappt förstår någonting själv av det vi är i: livet. För det går verkligen inte ut på någonting, egentligen. Det är man själv som måste fylla det med meningsfulla händelser och dyrbara personer. Man är sin egen konstnär, målar sin egna tavla, med sina egna penslar och sina egna färger. Den blir aldrig klar, den där tavlan. Ett livslångt projekt är den.
Undrar om det är normalt att i vår ålder föra sådana här djupa diskussioner, vi vill ju bara vara unga och dumma. Det är så lätt att känna sig missförstådd och tycka att den enda man kan hålla i handen är ensamheten. Hur många har egentligen vid tjugo års ålder kommit till dessa insikter? En normal tjugoåring lever livet och tänker att det löser sig sen. Eller så är alla lika ensamma, sköra och rädda, men vissa är bara bättre på att dölja det. Fast ändå, de här tankarna som ständigt finns i mig, hur många har dem inetsade i sina hjärnor?
Det är som att vi har sett facit nu. Vi har räknat ut vad allt går ut på, och det som skrämmer mest är att det som står bakom likhetstecknet är en nolla. Ingenting. Allt är upp till var och en. Sådär, alla rätt på provet, MVG. Duktiga flicka, klapp klapp på axeln. Får man gå hem nu?
Jag är för smart för mig själv helt enkelt. Eller för den här världen kanske.


You tell me
C

Dels det och dels är det nog för att vi är placerade på ett ställe på jorden som bygger väldigt mycket på ytligheter och materiella ting. Meditation vore nog otroligt nyttigt och givande, för oss båda.

2010-11-22 @ 14:02:31
URL: http://lovemychaos.webblogg.se/
R

Men om målet med livet är lika med noll skulle man lika gärna kunna ta självmord direkt. Om inte resan till målet har ett positivt värde (alpha).



Teoretiskt sett kan man aldrig få ett positivt alpha om man hela tiden försöker sträva efter just det eftersom man hela tiden inser att livet kan vara bättre. Vilket det alltid kan vara för vem som helst, när som helst och var som helst.



Livet är ingen vetenskap, den blir vad vi gör det till. Just saying. Good bye and farewell

2010-11-22 @ 17:27:42

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0