IKEA.

Jag har nästan ramlat ihop av skratt på golvet på IKEA idag.
Allt började i en bil tillsammans med Sabina. Tilläggas kan att ingen har särskilt goda geografikunskaper eller något som liknar ett lokalsinne.
- Okej, vi ska söderut. Vilken fil ska vi välja då?
- Göteborg står det där, det är ju neråt.
- Ja, bra, för Sundsvall är ju uppåt.

Vi åkte som två vuxna människor och hittade till IKEA på första försöket. Min lyckost till vän har ju som tidigare nämnts en egen lägenhet nu för tiden, dock håller hon fortfarande på att flytta in. Vårt mission idag var soffbord, lampa, tvättkorg och hyllor för hennes del. Själv behövde jag bara ungefär femtioelva galgar.
Vi strosade runt där ett tag på alla avdelningarna. Jag har alltid gillat IKEA, det finns så mycket kul grejer att pilla på. I halvlek gick vi som två vuxna damer till restaurangavdelningen och köpte tre köttbullstallrikar för 16:- st. Man måste ju vara lite smart. Tolv köttbullar var för 24 spänn i stället för tio st för 55 spänn. Hjärnan, tack tack. Sabb som tydligen blivit väldigt vuxen visade upp IKEA Family-kortet. Jag ska också skaffa ett sånt.
Med ny energi i kroppen gick vi ett varv till. Här någonstans började jag rabbla upp allt som min vän stoppat i den gula IKEA-kassen, och kom fram till att det var ingenting enligt planerna; ryggborste, doftljus, vitlökspress, osthyvel, 3-pack saxar och lite till. Och där stod vi, mitt på golvet och hade världens skrattattack. Jag älskar att skratta sådär, allt annat rinner bara av en för en stund.
Sen blev det en sväng förbi JYSK och efter det bestämde vi oss för att åka hemåt.
Hem var det, ja.
Riktigt så lätt gick det inte. Efter att ha kört av mot Stockholm istället för Nynäshamn och Årsta råkade vi hamna ut mot Sollentuna och Arlanda.
- Men Emma, Sollentuna, är vi verkligen rätt nu..?
- Naae...

Så vi fick åka av och vända.
- Vad lång tid det tar att åka hem från IKEA.
Men hem kom vi till slut efter att ha fått sätta på GPS:en som visade oss vägen ut till Nacka igen.
Bästa roadtripen på länge.

Det är så skönt att få lite avbrott från allt och bara skratta ibland.
Nu ska jag träna. Puss och tack.


You tell me

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0