When hopes and dreams are far away and you feel like you can't face the day

Det är fruktansvärt givande att vara ledig ibland.
Även om jag önskar att jag varit mer effektiv idag vad gäller plugg, har jag ändå fått ut ganska mycket av dagen.

Jenny ringde mig och undrade varför jag inte hade ringt - jag hade ju ett "ärende" där idag. Hon berättade att hon vaknat av att någon ringde frenetiskt på dörren och misstänkte att det var jag (eftersom jag sagt att jag skulle ringa efter 12.) Till hennes besvikelse(?) var det bara Millan som kom hem lite tidigare från skolan. Dörrplingandet hade väckt Jenny ur hennes dröm där hon hade kräftor i persiennerna. Jag fattade ingenting. Så har jag aldrig drömt. Skratt. Skratt.
Sen träffades vi. Vi gick till ICA. Jag köpte sånt som tjejer behöver och Jenny köpte 40 skivor salami till lunch. Speciellt utmärkande är att fokusera intensivt på ett speciellt intresseområde. Salami va. Puss, Jenny. Sen kilade vi upp till mig och pluggade. Det gick okej. Jag kom till min förfäran på att vi glömt ta itu med ärendet, så vi sprang upp till Jenny igen. Biffen fixades. Millan satt i soffan och kollade på slapp eftermiddags-TV. Jag satte mig ned och bad att få ha en fin diskussion och personlig rådgivning angående för- och nackdelar med Sveriges och USA:s statsskick inför mitt samhällskunskapsprov på fredag. Jag fick mer än jag behövde. Ungen är ju ffs född 93. Jag är tre år äldre! Hon kan hästlängder mer än jag. Ibland undrar jag om hon inte kommer från en annan planet (det är menat som en komplimang!)

Jag sprang tacksam hem igen, slängde i mig middag lite hastigt och stack till träningen. Idag var jag ett energiknippe. Först 30 minuter spuuurt på bandet, sen en timmes bodypump. Gissa vem som är mör.

Och om 20 minuter är det Grey's anatomy, höjdpunkten på veckan.
Förresten, angående fredag blir jag nog sötvattenspärla (om ingen kan hjälpa mig att komma på något bättre?)

You tell me
carro

sötvatten pärla, prrrfffff

2008-12-03 @ 22:11:05
Emma

men duuuurå

2008-12-03 @ 22:28:01
URL: http://nobodyputsemmainacorner.blogg.se/

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0