"Allt är ju bara atomer och skit ändå"

Sabina sa något smart igår. Något hon hade tänkt på en hel del.
Vi pratade om hur mycket lättare det är med naturämnena än samhällsämnena (ja, vi går natur...), att det är mycket skönare att få allt svart på vitt än att alltid få något svar som varken är rätt eller fel.
Politik och sånt är bara onödigt egentligen, allt är ju i grund och botten atomer och skit ändå. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Alla samhällsidéer och sånt som jag inte finner något större intresse i är ju bokstavligen bara en tunn hinna ovanpå allt som finns på riktigt. Atomer. Vi är atomer. Allt är atomer. Resten är påhitt och jag orkar inte bry mig om det.
(Ta det lite med en nypa salt)
Jag tog upp det med pappsen och han ville inte riktigt hålla med, precis som Lina inte ville igår. Då kan du lika gärna säga att allt som har med natur är onödigt eftersom jorden kommer gå under om x miljoner år ändå, sa han.
Jag håller dock fast vid Sabinas ord. Mest för att jag är så lat vad gäller att engagera mig i omvärlden, men dessutom verkar alla idéer bara skapa konflikter. Se på världen idag.

You tell me
peelan

emma dumt sagt ta tillbaka, det blir diskution imorgon det lovar jag,

2008-09-28 @ 20:44:36
Emma

jag sa ju: "ta det med en nypa salt"

2008-09-28 @ 20:49:18
URL: http://nobodyputsemmainacorner.blogg.se/
Carro

Hmm hmm hmm, luktar naturnörd här alltså. håller med peelis, STARKT

2008-09-29 @ 21:15:59

Hej sötnos!

Jag heter
Kom ihåg mig!

E-mail (publiceras ej)

Bloggadress eller hemsideadress

Här är min hälsning

Trackback
RSS 2.0